• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ansökan om skuldsanering bankhistorik

Jajajaja

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
22 Juni 2020
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Behöver lite expertråd.

Har en historik med spelmissbruk men var spärrad på spelpaus i ett år mellan februari 2023 - februari 2024. När spärren gick ut fick jag ett återfall på tre dagar sedan spärrade jag mig på nytt ett år, spärr på spelpaus pågår alltså nu.
Jag tänkte söka skuldsanering men undrar om återfallet kan förstöra? Det står just nu på Kronofogdens hemsida att väntetiden på att de ens ska kolla på ens ansökan är fem månader så när dem kollar på dem kommer jag varit spelfri 7 månader.

Kollar Krf bankhistorik vid skuldsanering?

Tycker ni jag ska skicka in en ansökan nu eller vänta minst 6 månader från återfallet innan jag ansöker?
Varför jag nämner 6 månader är för att i deras test där man kan se om man är lämplig för skuldsanering ska man ha varit spelfri 6 månader.

Fick också en bebis i mars vilket jag förstår kan vara till fördel när det kommer till godkänd ansökan.
Usch, helt sjukt att man ens behöver fundera på skuldsanering. Vad har man ställt till med...

Lån över 1 miljon, får inte månaderna att gå ihop på egen hand. Som tur är har jag min kära sambo som stöttar mig i det här.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
96
Poäng
257
Behöver lite expertråd.

Har en historik med spelmissbruk men var spärrad på spelpaus i ett år mellan februari 2023 - februari 2024. När spärren gick ut fick jag ett återfall på tre dagar sedan spärrade jag mig på nytt ett år, spärr på spelpaus pågår alltså nu.
Jag tänkte söka skuldsanering men undrar om återfallet kan förstöra? Det står just nu på Kronofogdens hemsida att väntetiden på att de ens ska kolla på ens ansökan är fem månader så när dem kollar på dem kommer jag varit spelfri 7 månader.

Kollar Krf bankhistorik vid skuldsanering?

Tycker ni jag ska skicka in en ansökan nu eller vänta minst 6 månader från återfallet innan jag ansöker?
Varför jag nämner 6 månader är för att i deras test där man kan se om man är lämplig för skuldsanering ska man ha varit spelfri 6 månader.

Fick också en bebis i mars vilket jag förstår kan vara till fördel när det kommer till godkänd ansökan.
Usch, helt sjukt att man ens behöver fundera på skuldsanering. Vad har man ställt till med...

Lån över 1 miljon, får inte månaderna att gå ihop på egen hand. Som tur är har jag min kära sambo som stöttar mig i det här.
Att en bebis skulle vara till fördel är en myt. Det finns inget som säger att personer med barn har lättare att få skuldsanering beviljad.
 

brossan

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
15 April 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Behöver lite expertråd.

Har en historik med spelmissbruk men var spärrad på spelpaus i ett år mellan februari 2023 - februari 2024. När spärren gick ut fick jag ett återfall på tre dagar sedan spärrade jag mig på nytt ett år, spärr på spelpaus pågår alltså nu.
Jag tänkte söka skuldsanering men undrar om återfallet kan förstöra? Det står just nu på Kronofogdens hemsida att väntetiden på att de ens ska kolla på ens ansökan är fem månader så när dem kollar på dem kommer jag varit spelfri 7 månader.

Kollar Krf bankhistorik vid skuldsanering?

Tycker ni jag ska skicka in en ansökan nu eller vänta minst 6 månader från återfallet innan jag ansöker?
Varför jag nämner 6 månader är för att i deras test där man kan se om man är lämplig för skuldsanering ska man ha varit spelfri 6 månader.

Fick också en bebis i mars vilket jag förstår kan vara till fördel när det kommer till godkänd ansökan.
Usch, helt sjukt att man ens behöver fundera på skuldsanering. Vad har man ställt till med...

Lån över 1 miljon, får inte månaderna att gå ihop på egen hand. Som tur är har jag min kära sambo som stöttar mig i det här.
Hej.
Varför finns skuldsanering? Enligt mitt tycke så är det till för folk som gjort bort sig tidigare och som nu, fast man gjort allt man kan, inte kan komma på fötter pga alldeles för hög belåning.

Tycker du att du passar in på beskrivningen?

Börja med att söka hjälp?, du klarar bevisligen inte att sluta spela när chanserna ges.
Om du skulle få chansen (hoppas innerligt att du inte får det, till skuldsanering) så är det en betydande risk att du inte lärt dig ett dugg. Utnyttjat systemet och sen va tillbaka på ruta 1.

Berätta läget för din kära sambo och betala dig ur situationen istället för som alla spelare "en vinst sen kan jag börja om på noll och sluta spela för gott"
 

Frodda

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
6 April 2024
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
16
Poäng
46
Någon som har liknande erfarenhet att spela bort pengar precis innan ansökan? Hur gick det för er?

I dagens läge är väntetiden på inledande uppe i 6månader, och klarar man sig utan att ta nya skulder, utan att spela bort nya pengar och försöker göra allt som är möjligt för att göra rätt för sig, tycker jag personligen att KFM borde se det som positivt, liknande med att du väntat 6 månader innan du söker skuldsanering.
Det är ju inte vårt fel att väntetiden på inbladande är så lång (jo tekniskt sett är det ju det, men dom skulle ju kunna anställa fler också ;) )

Jag gjorde likadant nämligen, gick över en gräns jag inte trodde jag kunde så satte ner foten rejält åt mig själv efter det, erkände allt för sambo och familj, skaffat hjälp, kontaktat alla långivare och förakt betala av det jag kan. Omöjligt för mig att betal av allt jag har oavsett hur jag gör pga ränta som äter allt som betalas in. Så jag ser personligen väntetiden som en prövotid för att se att jag klarar av detta.
 

brossan

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
15 April 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Någon som har liknande erfarenhet att spela bort pengar precis innan ansökan? Hur gick det för er?

I dagens läge är väntetiden på inledande uppe i 6månader, och klarar man sig utan att ta nya skulder, utan att spela bort nya pengar och försöker göra allt som är möjligt för att göra rätt för sig, tycker jag personligen att KFM borde se det som positivt, liknande med att du väntat 6 månader innan du söker skuldsanering.
Det är ju inte vårt fel att väntetiden på inbladande är så lång (jo tekniskt sett är det ju det, men dom skulle ju kunna anställa fler också ;) )

Jag gjorde likadant nämligen, gick över en gräns jag inte trodde jag kunde så satte ner foten rejält åt mig själv efter det, erkände allt för sambo och familj, skaffat hjälp, kontaktat alla långivare och förakt betala av det jag kan. Omöjligt för mig att betal av allt jag har oavsett hur jag gör pga ränta som äter allt som betalas in. Så jag ser personligen väntetiden som en prövotid för att se att jag

Så du menar att bara för att man inte tagit nya lån på 6mån (mest troligt för att man bränt alla broar och inte kan få fler (mer) skulder så så har man visst att man/vill förändra livet?

Det är väl inte dennes fel att skulderna är som dom är? Hade Harry gjort mål på straffen så hade ju allt varit löst...

Du skriver att man försökt om möjligt göra allt i sin makt att göra rätt för sig.
Rätt för sig är att betala tillbaka det man lånat.
Kan man inte det då betalar man det man kan.

Numera bär man är här inne och läser så är strategin denna:
Har du överbelånat dig och har en osund relation till höga månads betalningar och räntor?
- Släpp allt (skit och betala en ända räkning) till Fogden.
- Ansök om skuldsanering. (Borde vara ett krav att ga haft krofogdsskulder i minst 3år innan sanering kan delges)
- Under dessa månader spar (om du inte har ett spelmissbruk, då spar du aldrig, stryktipset ser alltid lätt ut) du så mycket som möjligt och håller pengarna gömda för Fogden.
- Får du skuldsanering så har du lånat undan dig en buffert och kan ha ett drägligt liv och inte alls leva på existensminimum som skuldsanering är till för från början. Ett uppvaknande.
- får du nedslag får du troligen utmätning, har gömt undan pengar (verkligen göra rätt för sig så du lever okey ändå.
- Ansök om skuldsanering igen
 

En av er

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
922
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Hej.
Varför finns skuldsanering? Enligt mitt tycke så är det till för folk som gjort bort sig tidigare och som nu, fast man gjort allt man kan, inte kan komma på fötter pga alldeles för hög belåning.

Tycker du att du passar in på beskrivningen?

Börja med att söka hjälp?, du klarar bevisligen inte att sluta spela när chanserna ges.
Om du skulle få chansen (hoppas innerligt att du inte får det, till skuldsanering) så är det en betydande risk att du inte lärt dig ett dugg. Utnyttjat systemet och sen va tillbaka på ruta 1.

Berätta läget för din kära sambo och betala dig ur situationen istället för som alla spelare "en vinst sen kan jag börja om på noll och sluta spela för gott"
Hoppas du inte han får skuldsanering?
 

Jajajaja

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
22 Juni 2020
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Så du menar att bara för att man inte tagit nya lån på 6mån (mest troligt för att man bränt alla broar och inte kan få fler (mer) skulder så så har man visst att man/vill förändra livet?

Det är väl inte dennes fel att skulderna är som dom är? Hade Harry gjort mål på straffen så hade ju allt varit löst...

Du skriver att man försökt om möjligt göra allt i sin makt att göra rätt för sig.
Rätt för sig är att betala tillbaka det man lånat.
Kan man inte det då betalar man det man kan.

Numera bär man är här inne och läser så är strategin denna:
Har du överbelånat dig och har en osund relation till höga månads betalningar och räntor?
- Släpp allt (skit och betala en ända räkning) till Fogden.
- Ansök om skuldsanering. (Borde vara ett krav att ga haft krofogdsskulder i minst 3år innan sanering kan delges)
- Under dessa månader spar (om du inte har ett spelmissbruk, då spar du aldrig, stryktipset ser alltid lätt ut) du så mycket som möjligt och håller pengarna gömda för Fogden.
- Får du skuldsanering så har du lånat undan dig en buffert och kan ha ett drägligt liv och inte alls leva på existensminimum som skuldsanering är till för från början. Ett uppvaknande.
- får du nedslag får du troligen utmätning, har gömt undan pengar (verkligen göra rätt för sig så du lever okey ändå.
- Ansök om skuldsanering igen

Hej.
Varför finns skuldsanering? Enligt mitt tycke så är det till för folk som gjort bort sig tidigare och som nu, fast man gjort allt man kan, inte kan komma på fötter pga alldeles för hög belåning.

Tycker du att du passar in på beskrivningen?

Börja med att söka hjälp?, du klarar bevisligen inte att sluta spela när chanserna ges.
Om du skulle få chansen (hoppas innerligt att du inte får det, till skuldsanering) så är det en betydande risk att du inte lärt dig ett dugg. Utnyttjat systemet och sen va tillbaka på ruta 1.

Berätta läget för din kära sambo och betala dig ur situationen istället för som alla spelare "en vinst sen kan jag börja om på noll och sluta spela för gott"
Du verkar vara en riktigt skön typ @brossan. Somna om istället. Orkar inte besvara inlägget mer än så eftersom redan du verkar veta allt om alla.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Klart man ska söka skulddanering ändå, det är en så pass lång process. Söker man väl av ren självbevareldedrift, söker man inte sanering då man har utmätning undrar jag vad det är frö fel på personen. Många besserwissrar här som vill leka psykolog istället flr stt svara på frågor.

Kronofogden kollar inte om du spelar om du inte sjäöv säger du har problem än med det och visst är barn ett skäl till att få skulddanering. Beror på handläggaren kanske, men jag fick bara 4 års sanering med ett skäl just för att jag har barn.
Sök så fort du kan och jobba på dej själv medans. Får du sanering är det extra motivation.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp